Op 24 april werd onze openingsrit gereden.  Dit keer was hij uitgezet door ons lid Berry U.  Berry was enthousiast geworden door onze pagina op Facebook en in juli lid geworden. In september maakte hij voor het eerst kennis met onze club op ons alom bekende kampeerweekend. Hij werd zelfs zo enthousiast dat hij besloten had een mooie rit voor de club te maken.   En mooi was hij.
Na de openingsspeech van onze nieuwe voorzitter Rien die iedereen verwelkomde vertrokken we met 21 man op 16 Vespa’s en 1 mp3  vanuit van der Valk hotel te Noord Apeldoorn.  De zon scheen en iedereen had er enorm veel zin in.   Ook ons kersverse lid Bas en 2 gast rijders reden mee.  De sliert slingerde over kleine weggetjes en we kwamen op mooie plaatsen o.a. langs vliegveld Teuge alwaar we ook een stop hadden.  Er sprongen toevallig ook een aantal parachutisten uit een vliegtuigje wat leuk was om te zien. Vervolgens reden we door prachtige bossen en heidevelden afgewisseld met mooie vergezichten over weilanden omzoomd door water en trotseerden we kleine dorpjes.  De lunch werd gehouden in restaurant de Zwarte Boer te Leuvenum . We zaten allemaal aan één lange tafel en onze voorzitter nam het woord uit naam van Berry.  Berry zijn baas sponsorde onze lunch !  Dat was wel een applausje waard ! We hebben dus heerlijk gegeten én gedronken dankzij MediaFiler te Apeldoorn.  Dank u wel voor deze sponsoring!

Na de lunch het tweede deel van deze mooie rit.  Richting radio Kootwijk.  Wederom een prachtig stukje bossen en weidevelden.  Bij radio Kootwijk weer een pauze gehad. Genietend van de zachte lentezon was iedereen gezellig met elkaar aan de klets.  Want buiten het rijden om en genieten van de omgeving is het ook altijd leuk je mede clublid weer te spreken en nieuwe leden te leren kennen.  Zo ook ons kersverse nieuwe lid Bas en de 2 gast rijders Peter en Linda.  Peter en Linda zijn enthousiaste Vespa rijders en toen ze op Facebook de oproep zagen dat je een keer mee mocht rijden mits een motor Vespa in bezit melde Peter zich meteen aan om eens te kijken wat dat nou inhoud….  zo’n Vespa club rit.    Het is ze zo goed bevallen dat ze inmiddels lid zijn geworden.

Na deze pauze reden we weer verder via evenzo mooie slinger wegen richting Beekbergen.  Bij Lieren zakten de spoorbomen net voor onze neus naar beneden. Tjonge Berry je hebt echt alles uit kast getrokken voor deze rit. Want daar kwam een prachtige stoomtrein voorbij van de Veluwse stoommaatschappij gevolgd door een aantal mooie oude personen wagons.  Wat een timing.  Jij hebt organisatie talent!

Het laatste stuk was nog steeds mooi en slingerend en voor we het wisten waren we weer terug bij van der Valk.
Het was een super geslaagde rit met prachtig weer en gezellige mensen.
Na het dankwoord van onze voorzitter gingen de meesten op weg naar huis.  Sommigen hadden nog een lange rit voor de boeg.
Een aantal bleven nog gezellig wat na kletsen bij een drankje buiten op het terras.   Het was een mooie afsluiting.

Berry dank je wel voor deze mooi georganiseerde dag. Klik hier voor de foto’s

(Foto’s, Maurice, Peter en Mariska)