De laatste rit van dit jaar…”de herfst rit”
Jacob had een prachtige rit uitgezet en Ron, Thijs, Chris en Mariska gingen graag met Jacob mee op ontdekkingsreis door het prachtige landschap rond Zutphen en de uiterwaarden van de IJssel…2de helft van de rit meer door de landerijen en prachtig gekleurd bos.(ow en hun dochter ging ook mee achterop op avontuur met de Vespa Club. Hopenlijk een club lid in wording? Ook zij heeft genoten van de eerste helft van de rit en de lieve paarden bij de pauze)
De ochtend begon misschien wat druilerig al kwamen de meesten van ons wel droog bij het startpunt te Epse. Eenmaal aangekomen stonden Marieken en Jacob ons al op te wachten met een heerlijk bakje warme koffie, thee en koeken onder hun gigantische veranda in de maak. Eenmaal onder het afdak begon het wat te regenen. Ongeveer kwart over 11 vertrokken wij met mooi droog weer. De wegen waren nat maar verder was het droog en niet koud. Door de wind lagen er best veel eikels op de weg dus met sommige bochten was het wat oppassen geblazen maar verder was het heerlijk rijden. Even later begon zelfs de zon wat door te komen.
De lunch was ook bij hun thuis onder hun “veranda” Marieken had een grote pan heerlijk verse tomaten soep gemaakt en oven vers turks brood op een schaal. Het was zelf service en je kon van alles op je broodje leggen zoals kaas, worst, pesto enz. Uiteraard stond de koffie thee en melk ook weer klaar. Goed voor elkaar 👍🏼
Er kwam steeds meer zon en we stonden dan ook met ons soepie heerlijk in de zon te genieten van al het lekkers en de gezelligheid onder elkaar. Na de lunch de tweede helft. Even zo mooi als de eerste helft. Prachtige omgeving om te rijden. Ongeveer kwart over 3 reden we Epse weer binnen en konden we wederom bij een kopje koffie en thee nog even napraten en Jacob en Marieken bedanken voor de prachtige rit en hun gastvrijheid !!
(Foto’s van Mariska en Marieken) klik hier voor de foto’s