Zondagmorgen 19-05 het is 07:15…..vroeg ? Jazeker, want we gingen richting Aadorp voor de Twenterit, het weer was veelbelovend en zeker voor wat ze voorspeld hadden een aantal dagen eerder. Aangekomen in Aadorp op de Bruglaan stond het ruimtelijke huis van Erik en Nicole.Waar we gastvrij werden ontvangen want zij waren de ritmeesters voor die dag. Nadat we de Vespa’s naast de woning hadden gestald en plaats hadden genomen werden we getrakteerd op koffie en heerlijke cake en krentenwegge terwijl er meer enthousiaste Vespa rijders arriveerden moesten er stoelen bij want ook een aantal leden van Vespaclub Noord- en Zuidholland (een vaste kern) waren gearriveerd. Voor vertrek telde ik 17 leden en 14 Vespa’s 6 klassiekers en 8 moderne en de mooie 650cc motor van Nicole (waarvan ik het merk jullie schuldig moet blijven) dat is een mooie opkomst. Na een enthousiaste toespraak van Ron werden de Vespa’s opgestookt en vertrokken we zonder wintervoering in onze jassen want de temperatuur liep al aardig op. Al gauw zat de snelheid er goed in en het leek er even op dat de ritmeester ons probeerde af te schudden maar helaas het was alsof we met een kabel met elkaar verbonden waren en slingerden als een slang door het mooie Twente.De eerste korte stop was bovenop de Lemelerberg waar we even tijd hadden voor een gezellige babbelpauze. Al gauw werd de route weer voortgezet met afwisseling van bossen, heide, vergezichten en mooie boerderijen. De 2e stop was aan de rand van Ommen waar menig iemand een ijsje haalden omdat de temperatuur al boven de 20 graden was gestegen. Kort daarna vervolgden we de mooie route door het prachtige bochtige landschap we zagen mooie geschoren weilanden zodat het frisse lichtgroene gras een mooi geheel gaf van de omgeving. Via het prachtige dorpje Beerze “wat zo uit een schilderij geknipt kon zijn” reden we naar onze lunch adres in Diffelen. Ook dat was prachtig, lekker buiten in de zon met een gezellig aangekleed terras. Nadat we lekker hadden getafeld vertrokken we voor de terugweg naar Aadorp en ondanks we niet met het bekende follow-up systeem werkten raakte er niemand achter mede dankzij onze geweldige hekkesluiter Nicole die de hele slinger goed in de gaten hield. Aangekomen op de Bruglaan stelde Erik voor om alle Vespa’s in zijn voortuin te parkeren zodat er een mooie groepsfoto gemaakt kon worden. Hierna nodigde Nicole ons allen uit voor een hapje en een verfrissend drankje en dat ging er zeker in want de temperatuur was lekker opgelopen. Een aantal leden gingen direct huiswaarts omdat er nog de nodige kilometers afgelegd moesten worden voordat ze thuis waren. Na de opfrissertjes bedankten we Erik en Nicole voor hun gastvrijheid en de mooie rit en ging een ieder weer huiswaarts. Door het mooie warme weer vonden de weergoden het wel weer welletjes en dreigde met regen en onweer wat in rap tempo onze richting opkwam. Thuis gekomen en de Vespa’s nog net in de schuur barstte het geweld los met hagel en onweer maar dat kon deze dag niet meer bederven en dachten we nog na over deze geweldige Twenterit.

Een enthousiaste Vesparijder.

Klik hier voor de foto’s