Ron heeft zich dit jaar weer overtroffen met een verschrikkelijk mooie openingsrit op zondag 24 oktober.
De weersverwachting was niet zo geweldig, koud, regen, hagel en natte sneeuw was er voorspeld en dat hebben we ook gekregen ook.
Bennie Engelbarts heeft mij s’morgens opgehaald omdat hij met een PK50 mee reed en niet al vanaf Aalten naar Loenen wou rijden.dus “Ben” maar op de aanhangwagen gezet.
We waren al bang dat Ron, Bennie en ik de enige waren die mee zouden rijden, maar bij aankomst stonden er al 4 Vespa’s. In totaal toch nog met 7 Vespa’s en één aspirant lid, de zoon van Thijs, vertrokken. Zonnetje hoog aan de hemel, maar dat was maar van korte duur. Na 10 km rijden kwamen we in een hagel en sneeuwbui terecht die bij een beetje “bikkelrit” niet zou misstaan. Even gestopt bij een pompstation om te schuilen en zodat onze Italiaan Marco zijn tank kon volgooien. Via Hoenderloo richting Schaarsbergen gereden waar de tussenstop was en pannenkoek gegeten kon worden.
De tweede helft van de rit liep via de hoge Veluwe , Posbank richting Arnhem waar we regelmatig inde wielen gereden werden door de pre-proloog van de Giro d’italia. De wielrenners hadden een bordje met een volgnummer op de fiets en het hoogste nummer dat we tegenkwamen was 5643 ! Dus het was een behoorlijke tricot kudde! Ron had zelfs een stuk door  het mooiste deel van Arnhem in de route gezet, de Geitenkamp. Weer terug via De Steeg, Dieren naar de Loenermark, waar we nog een afscheid koffie genomen hebben en iedereen weer huiswaarts ging.
2 clubleden hebben toch nog de moeite genomen om helemaal vanuit Enschede en Tiel naar Loenen te rijden met dit barre weer, petje af! Op de terugweg hebben Bennie en ik  nog een gestrande Vesparijder meegenomen naar Didam die geen ontsteking meer had. In Didam de diagnose gesteld en kon Rien met de bobine van donor Vespa “Ben” weer op pad naar Tiel.

IMG_6908 IMG_6907 IMG_6905 IMG_6906
Ron, bedankt voor deze prachtige toertocht!
Volgend jaar weer?

Met dank aan Rene voor het verslag.