Er waren eens een heuse Struisvogelboerderij en 25 VCGE-leden om aldaar te vergaderen. De grote opkomst is boven verwachting en hartverwarmend voor het bestuur. Het resulteert in een grote kring bij knappend gashaardvuur, voorgezeten door Jacob omringd door het overige bestuur. Het was wederom een ALV met belangrijke wisselingen van de wacht, terugblikken op het jubileumjaar 2015 en plannen voor het nieuwe seizoen.

Herma en Sharon traden beide af als respectievelijk bestuurslid en  9-jarige-dienst-als-secretaris. Gelukkig hebben Niek (bestuurslid/evenementenkalender) en Bianca (secretaris) aangegeven zich als vrijwilliger in te willen zetten voor de club. Bovendien wil René (bestuurslid/techniek) graag aanblijven en is zijn termijn wederom met 3 jaar verlengd. De sleuteldagen zijn hiermee weer veiliggesteld. Om de inzet van al deze mensen te belonen werden er door de president bloemen en lekkere flessen uitgedeeld onder applaus van de vergadering. Johan en Jant vieren hun 10 jarig lidmaatschap bij de club. Ze waren helaas verhinderd maar zijn aan het eind van de middag nog persoonlijk gefeliciteerd en voorzien van hun jubileumspeld.

Na behandeling van de taaie kost als jaarverslagen en financiële zaken was het tijd voor de evenementenkalender 2016. Nieuwe onderdelen zijn ons beloofd. Uiteraard zullen de ritten en activiteiten een succes zijn met vooral veel deelnemers. De exacte data zullen zo snel mogelijk worden rondgemaild en op de website verschijnen.

Tot slot de rondvraag en afsluiting door een ferme hamerslag. Toen was het tijd voor een prima lunch met huisgemaakte soep, goede broodjes en vers gebakken kroketten of frikandellen. De gastvrijheid van de struisvogelhouders sloot goed aan bij de gelderse vespisten.

Voldaan en tevree namen we weer afscheid en zo is het Vespa jaar 2016 voor de oostelijke provincies weer van start gegaan. Op naar de eerstvolgende activiteit, een rit in maart … Zorg dat je er technisch en fysiek klaar voor bent.

Namens de voorzitter: Hartelijk dank voor jullie komst allemaal naar de Algemene Leden Vergadering!