Hoewel de verzamelplek door “heerlijk, eerlijk Ruurlo”, wat lastiger te vinden was, is het iedereen toch gelukt om op het terras aan te schuiven bij startlocatie De Luifel in Ruurlo
De in totaal 9 personen hadden er wel zin in om er een echte damesdag van te maken. Zelfs de toch aanwezige mannen hadden zich mooi uitgedost met tutu, kilt en roze strikken, zodat ze undercover toch mee konden rijden. Bloemetjes, ballonnen en veren op de scooters. Ditmaal met de dames in de meerderheid. Voor de dames toch wel handig dat de heren er waren, want zoals altijd willen niet alle scooters direct rijden. Zoals een witte P200e die geen teken van leven ga na meerdere malen aantrappen. Gelukkig schoot een van de mannen te hulp om deze scooter op het contact te zetten, zodat deze na 1 keer trappen wel vrolijk mee pruttelde. Je moet er toch niet aan denken dat deze mannen er niet bij waren. Misschien waren we dan wel zusterlijk in koor gaan huilen, want de scooter doet het niet, help! Wat verlaat gingen we op weg, richting Halle Nijman. Via allerlei slingerwegen naar kasteel Slangenburg, hier was een winkeltje met allemaal leuke streekproducten.

Door bossen, langs weilanden, met iedere keer de weg nat, maar geen regen. De lunchstop was bij Have Zathe Carpe Diem Vethuizen. Hier nog even een educatief momentje betreffende de valwind van een aantal jaren geleden, welke in Vethuizen o.a. een deel van een camping heeft weggevaagd. Omdat we aan de vroege kant waren, mochten we op het terras plaats nemen. De mannen hadden ook hier aardig hun woordje klaar hadden in de gesprekken over zwangerschappen, tepelkloofjes, opvoeden van kinderen en struisvogeleieren als beste vecht-ei. Ditmaal geen gesprekken over vastlopers, zuigers en snelle cilinders. Binnen werd ons een heerlijke lunch geserveerd.
Vanaf Vethuizen via slingerwegen door het Montferland. Naar Ulft door het bos Engbergen. Na Westendorp buitenaf, een kleine picknick langs het water. Hier werd nog even verder gekeuveld en diverse foto’s geschoten. Onder andere van alle dames met Ben. Weer een mooi kiekje voor zijn Facebook-pagina. Het was een ontspannen en gezellige dag. Het weer was ons gunstig gezind. Iedereen had het prima naar zijn zin.
Volgend jaar weer!

Hier kun je het Foto Album vinden