17 maart 2012: Sleuteldag en Koffieklets

By 18 maart, 2012Koffieklets, sleuteldag

We keken er al weken naar uit, de eerste Vespa sleuteldag van 2012. Het weer was ons goed gezind waardoor er een mooi rijtje Vespa’s bij René op de oprit stond.
Niek leek het deze keer weer niet helemaal begrepen te hebben, had zijn Dnepr de garage uitgekickd en was daarop naar Didam gekomen. Maar toch, het was een gezellige aanloop van leden met Vespa passie, van 0 tot 80 jaar. Volledig VCGE-waardig dus.
Het sleutelobject van deze zaterdag was de vers gerestaureerde 150GL van Herma. Mooi in de lak, nog in afwachting van wat chroom. Een prachtige Gran Lusso! De verlichting en de accu leverden wat problemen dus daar lag de uitdaging. Tegen de middag waren wat zaken opgelost, maar was het de claxon die uitbleef…

Met ervaren ogen werd het bedradingsschema bekeken, geanaliseerd en geïnterpreteerd. Is Herma weer verantwoord en legaal richting huis gegaan?

Tussen de reparaties en blauwe dampen door werd er nog koffie gedronken, met heerlijke cake-koek van Herma, en geluncht. Het was, als vanouds, een ontspannen en gastvrije samenkomst. Namens de gehele club werd René tegen het einde van de middag hartelijk bedankt door de voorzitter en in de drank gezet.

Foto album

One Comment

• Herma schreef:

Tipje van de ‘Vespa 150GL sluier’ als zich bovenstaande problemen voor doen kijk dan eens of je geen muizennest in je Vespa hebt! Ja echt, ik had de kleine vrienden te logeren, van alles zat er in bij de kabelboom in het nest. Henk en ook Wil -indirect- hebben dit probleem opgelost; ben er fantastisch blij mee! Waarvoor de dank groots is.