Dit jaar werd er ons gevraagd of wij het leuk vonden een kampeerweekend te organiseren. Na overleg met onze vriendinnen in verband met vakantieplanning prikten wij het eerste weekend van september voor deze activiteit. Voor ons beiden was dit weer een mooi excuus om eens samen te gaan zitten en onder het genot van een biertje een mooie planning te maken.

Dit proces hebben we een paar keer herhaald en het resultaat was er dan ook naar. We hebben diverse campings in de omgeving bekeken en de verschillende verwachting gebundeld en alle plus- en minpunten naast elkaar gelegd. We kwamen al snel bij DroomPark Bad Hoophuizen uit, tot een paar jaar terug nog een kleine camping met oude faciliteiten maar nu anno 2016 compleet gemoderniseerd en precies wat wij zochten.

Na alle wensen te hebben besproken  met de leden hebben wij de camping gereserveerd, de plekken bekeken en de leden geïnformeerd. Vier van de leden zaten in een ruim en net een chalet dat de eerste avond gelijk al als honk / clubhuis fungeerde. De kampeerplaatsen waren goed en we stonden allemaal gezellig naast elkaar.

Een gezellig clubje enthousiastelingen maakte gebruik van de optie om al op vrijdagavond te starten met wokken. 7 Heren en 1 dame aten hun buikjes goed rond. Hierna weer op de Vespa naar de camping en zo door het clubhuis, honk, chalet of geef het een naam, in.

De zaterdagrit werd voorgereden door onze ritmeester Stefan. Hij had een mooie en lange rit van ongeveer 150 km uitgezet.

We vertrokken vanaf de camping, richting Vierhouten door de bossen naar Gortel en zo naar Apeldoorn. Na een heerlijke tussenstop bij De Priesnitshoeve zetten we koers naar De Posbank; Wat een mooie omgeving is dat, mooie heuvels, haarspeldbochten en Vespa’s! De terugweg ging via Deelen, richting Hoenderloo en door naar naar Assel. Hier hielden we nog even een koffiestop gedaan en was er een ritmeester-wissel. Remondo ging nu voorop op de Vespa van (toekomstig lid) Michael. Hij reed mee op zijn Vespa 50 R uit 1973 welke nog zo goed als origineel liep, dus gas is alles en remmen is angst. Het laatste stuk verliep dan ook mooi soepel van Assel naar Hoog-Soeren, Uddel, Kasteel Staveren en Harderwijk. Vanuit Harderwijk nog een kleine toeristische route richting de camping waar we werden verwacht door Sten, het broertje van Stefan. Hij is chef-kok en had voor ons de BBQ al lekker aan staan. De pulled pork stond klaar, net als salades, volop drinken en brood. De BBQ was echt heerlijk en iedereen heeft zijn of haar vingers dubbel afgelikt. De avond hebben we ons voor de tenten vermaakt met veel mooie verhalen en drank natuurlijk, totdat de regen kwam.

Zondagochtend hebben we goed en smakelijk ontbeten in het cafetaria van de camping. Hier stonden broodjes, melk, koffie en thee klaar. Onze voorzitter nam aan het einde van het ontbijt het woord en bedankte ons voor de goede zorgen. Voor onszelf was het ook een hele mooie uitdaging en een eer.

Na het ontbijt had Remondo nog een rit in de omgeving gepland. Dit was een wat kortere rit omdat er toch nog een aantal leden was dat nog een eindje naar huis moest rijden. Eenmaal vertrokken was er een regenwolk die ons over de linkerzijde kwam inhalen. Rechts de zon, links de regen en rara welke kant wij opgingen; recht de regen in! Na een korte break, waarin iedereen even gedoucht was, konden we verder. We reden langs het Veluwemeer tussen de weilanden door totdat we bij Elburg uitkwamen. Hier reden we rustig aan een rondje door de stad en zo weer door richting ’t Harde. Van hieruit zijn we richting Nunspeet gereden waar we rond 13 uur verwacht werden bij de ouders van Stefan. Gerrie en Martin gaven ons een warm onthaal dat in de keuken klaar stond: een lunch waar je U tegen zegt.

Toen onze buikjes weer vol zaten gingen we terug naar de camping. Het was tijd om in te pakken, iedereen gedag te zeggen, de rommel op te ruimen en het weekend af te sluiten. Iedereen was weer bepakt en klaar voor de weg naar huis.

Alle Vespa’s hebben mee gereden, de ene wat sneller dan de andere, maar we hebben het allemaal gered.

Wij vonden het een mooi en geslaagd weekend, voor herhaling vatbaar.

Ciao!

Stefan en Remondo