Mooie Betuwerit 7,

Voor de eerste maal als lid van de Vespa Club Gelderland heeft Rien vanuit zijn woonhuis in Tiel een club rit uitgezet. En wat voor een…..
De ontvangst was allerhartelijkst en voor ondergetekende niet onbelangrijk, ging vergezeld van versgebakken cake. Heerlijk. Tegen elven waren we met 11 scooters, waarvan er 4 helemaal uit Noord Holland, met dertien deelnemers gereed voor de start. Het weer was prima en de vooruitzichten ook goed.
Al heel snel na het verlaten van de bebouwde kom toerden we over betoverende weggetjes door de mooie Betuwe met een tempo van zo’n 60km per uur. Snel genoeg om lekker te rijden, rustig genoeg om om ons heen te kunnen kijken. Afwisselend idyllische binnen weggetjes, kronkelende dijkwegen langs de Linge en de Lek en af en toe even een strak verbindingsstukje zodat de tweetakt olie en rook even goed konden ontsnappen. U begrijpt, ik reed bijna achteraan en kon er dus volop van genieten.
Na zo’n twee uur rijden, waarbij we behalve over de genoemde schilderachtige wegen ook nog door pittoreske dorpen als Tricht en Malsburen reden en niet te vergeten langs en over het landgoed Mariënweerd, arriveerden we via het keerpunt Culemborg bij een multifunctionele stop/pauze plaats. Ter plekke kon worden getankt, getoiletteerd en gegeten. Dat laatste bovendien op zeer verzorgde wijze. Rien had voor ons gereserveerd, de keuken en de bediening waren uitstekend. Prima allemaal. Tel daar het fijne gezelschap bij op en je kunt je voorstellen dat het een uiterst gezellige lunch was.
Na de lunch had Rien nog weer een prachtig stuk van 30km uitgezet, uiteraard weer over de mooiste wegen en door leuke, kleine, oude dorpjes.
Zo rond drie uur waren we weer thuis bij Rien. Een aantal van ons nam binnen nog een afzakkertje, een enkeling, waaronder ikzelf, ging direct huiswaarts. Hoewel ik er dus niet bij ben geweest ga ik er zonder meer vanuit dat ook de nazit nog erg gezellig was.
Kortom Rien en echtgenote, enorm bedankt voor de mooie rit en de goede organisatie! Ik weet niet of je er op zit te wachten maar wat mij betreft is jouw Betuwerit de eerste van een lange reeks!!
Dank.

Met dank aan Ron voor het verslag