De blauwe luchten voorspelden een feestelijke Algemene Leden Vergadering met stralende leden in het middelpunt. Henk en Wil ontvingen hun 25-jarig jubileum speldje en een trotse Ben liet zich zelfs met 30-jaar versieren. Ook gaan er speldjes per post naar hun rechtmatige eigenaars.
En daarmee begon het pas.
Ron trad af als voorzitter en gaat verder als VCGE erelid, en ook Henk viel deze eer ten deel. Enige ontroering bij de leden was te bespeuren bij de lovende woorden aan beide door Sharon. Met bloemen en applaus werd de feestelijkheid extra onderstreept.
Aan de aanwezige leden was het de schone taak om door stemming Wouter toe te laten treden tot het bestuur als Penningmeester. Jacob werd op gelijke wijze gekozen tot de nieuwe Voorzitter van de VCGE. Aan beide de plezierige uitdaging om samen met Sharon, Herma en René de club te blijven voorzien van een gezond bestaan. Door de wijzigingen heeft de VCGE waarschijnlijk het jongste bestuur van de bij de VSN aangesloten Vespaclubs. Best iets om trots op te zijn.
Naast de kascontrole en de financiële zaken werd ook een tipje van de sluier opgelicht over het Jubileum Weekend op 19 en 20 september aanstaande ter gelegenheid van het 30-jarig bestaan van de club. Meer informatie hierover valt binnenkort te verwachten. De Jubileum Commissie is druk met de voorbereidingen.

Na sluiting van de vergadering door de kersverse president was het tijd voor een proost op het nieuwe Vespa jaar, de VCGE en haar fijne leden in het bijzonder. Het samenzijn bij ‘Ff naar Steef’ in Hummelo werd afgesloten met een gezamenlijke lunch. Daarna nog wat laatste klets over het al dan niet doorgaan van de Bikkerit (voorwaarden: koud en winters bikkelweer) en dan allemaal weer op weg naar eigen huis en haard.
Duidelijk was het dat de aanwezigheid van leden bij de ALV van grote invloed is op de toekomst van de club en ook nog eens erg gezellig is. Hopelijk kunnen we begin 2016 nog meer vrolijke gezichten begroeten.

Met dank aan vakkundig fotograaf Erik (Elan Foto&Video) voor de mooie foto’s.