27 oktober 2013: Humkessoeprit

By 28 oktober, 2013december 23rd, 2013Ritten, Verslagen
De Humkessoeprit is ontstaan uit soepverhalen van ons oudste en zeer gewaardeerde lid Ben. De soep zou legendarisch zijn en dit leek een leuke basis voor het uitzetten van een rit. Aldus deze op het progamma geplaatst en vandaag werd de eerste Humkessoeprit ooit gereden.

Een warme start vanuit de Doesburgse ‘Waag’. Dan het herfstlandschap in. Ron reed voor in zijn eigen ervaren en soepele stijl. Zijn waarschuwing voor menige weg met blubber of slik was niet voor niets geweest, het was goed opletten. Maar juist door het vochtige wegdek, de soms vieze wegen en de prachtige herfstkleuren, deels nog in de bomen deels op en langs de route, werd deze rit de perfecte herfstige afsluiter van het tourseizoen 2013.

Een dikke bui, die ons al enige tijd dreigend aankeek, verfriste ons . Dit was ook het moment voor de Vespa van Herma om de valbeugels los te gooien. Met de spanband van Henk werd het probleem tijdelijk maar stevig opgelost en vervolgden we onze rit tussen de dikke druppen door. De belofte van Ron dat het zou regenen tijdens de lunch was wat in het water gevallen. Via vele kronkels en bochten en genietend van mooie luchten, kwamen we wat klam binnen bij de lunchlocatie in Zelhem: ‘De Groes’.

In de zon startten we om nog een uur rond te touren en daarna bij Herma voor de Humkessoep aan te schuiven. De mooie woorden van Ben waren te proeven in de soep. De met onder andere diverse bonen en verse worst gevulde groentensoep liet zich heerlijk smaken. Wellicht is hiermee een nieuwe traditie gestart voor de tourkalenders van de komende jaren? De rit smaakt naar meer!

Aan Ron dank voor je zorgzame voorrijden, aan de familie van Herma veel dank voor de gastvrijheid en aan de deelnemers dank voor het mooie rijden. In 2014 gaan we weer een afwisselende serie ritten uitzetten.

Foto album

• Siep Hiemstra schreef:

zowel de westfriese omgeving bij ons, als de omgeving rondom Doesburg is prachtig om wat rond te toeren-menig zomer/vakantie periode, daar in de zomer in combinatie caravan/scooter mee,en dan om lekker wat rond te toeren op de 150cc sprint/1965. je ziet ook meteen erkenning van bepaalde punten in jullie fotoreportage, leek me een zeer geslaagd-toggie- en zeker het jaargetij ..ja dat moet je dan effe treffen, maar t,zag er goed uit toch..? een clubgenoot van een club- v/d overkant- Siep

• Wim de Jong schreef:

Middels het filmpje een stukje met jullie meegereden; dat was voor mij, zij het virtueel, weer even terug in de tijd.
    Voor mij nostalgie, maar ik heb er wel van genoten. Ook al moest ik de humkessoep missen…
    Duidelijk verslag en leuke film van een mooie rit.
    Groet, Wim

• Heinrich schreef: