Skip to main content

12 oktober 2013: Sleuteldag

By 14 oktober, 2013december 23rd, 2013Koffieklets, sleuteldag
Bij aankomst verkeerden we in lichte vertwijfeling: zijn we beland bij een BMW club? Maar gelukkig, we zijn we op bekend terrein en weten we dat we goed zitten. Eenmaal binnen valt meteen op dat we vandaag met een flinke groep mensen zijn van zeer jong (3) tot ver in de tachtig. De koffie met eigengebakken koek van Herma staat klaar en is wat mij betreft een goed begin. Hoofdonderwerp van de dag is de Vespa GL150 van Mark. Deze loopt op moment niet zoals het zou moeten. Een aantal geoefende sleutelaars gaat onder toeziend oog van chef werkplaats ‘Naatje’ aan de slag om de oorzaak te vinden. Ondertussen wordt Erik voorzien van de nodige informatie en antwoorden op zijn vragen. Zijn Vespa heeft last van valse lucht en wil nog niet goed lopen op de standaard voorgeschreven bougie. (lees er hier meer over : op het forum). Terwijl de één technische info op het internet aan het zoeken is over de sproeier waarden van de GL150 zijn anderen de imponerende zijspan combinatie van Nikos aan het bewonderen. Deze is voorzien van een eland: 3x raden waar ze zijn geweest … net iets verder dan het avontuur naar Holwerd/Ameland.

Naarmate de ochtend vordert begint ook de trek te komen. De huis gemaakte mosterdsoep wordt warm gemaakt en de broodjes gesmeerd. Met zijn allen wordt er gezellig geluncht waarbij de meest uiteenlopend onderwerpen worden besproken. Met een volle maag wordt er na de lunch weer driftig verder gesleuteld. De GL wordt aan het infuus gehangen voor verder onderzoek.

Wij zijn wat wat eerder afgehaakt dus of Mark zijn probleem is opgelost kan ik niet zeggen. Wat ik wel weet is dat we weer een geslaagde sleuteldag hebben gehad waarin we veel ervaringen, tips, ideeën en hulp met elkaar hebben gedeeld. René weer bedankt voor de goede zorgen en het beschikbaar stellen van je werkplaats.

Foto Album

One Comment

  • Siep Hiemstra schreef:

    te Koop,
    nog eentje uit de 60er jaren,
    vespamotorscooter, type – Sprint bouwjaar 1965
    ziet er goed uit, rijdt prima en alles doet het naar behoren.
    vr. prijs = 2100 euro
    tevens nog div. chrome bagagerekken uit de 60er jaren
    misschien is er interesse bij jullie,
    Siep Hiemstra vcnh siep@sfarc.net

Leave a Reply

X